Još letos, čekajući avion na Charles De Gaulle nisam bila tužna što se vraćam kući, jer sam
znala da ćemo se Pariz i ja videti brzo. Čim sam na Vogue FR pročitala članak vezan za manifestaciju Les Journees particuliers koju organizuje
LVMH grupa (u okviru koje možete posetiti modne kuće, vinarije, juvelirske
radionice...) pomislila sam „Zašto ja ne bih u Pariz otišla baš zbog ovoga? Šta
mi teško...“
Lepo sročen članak onim fashion slovima i fotografija ulaza
u zgradu Givenchy na Avenue George
V... Heej, da uđem u taj raj! Onima koji baš i nisu razumeli moju odluku da (opet!)
idem u moj grad, objasnila sam to ovako: Ući u ateljee Givenchya je za mene isto
kao kad bi fudbaler Radničkog iz Niša zaigrao na stadionu Paris Saint Germain. Više niko ništa nije pitao.
Uredno sam se prijavila na sajt Les journees i strpljivo čekala da se otvore opcije za registrovanje
za priority tickets. I stvarno – kliknula na Givenchy i dobih potvrdu: taj i taj dan, u toliko i toliko sati...
Čak mi i ta pristupnica sa 4 G izgledala WOW.
Na žalost moguće je ostvariti pravo na priority ticket samo
za jednu kuću; za ostale se naoružajte strpljenjem...
Sa ona odštampana 4 G uputimo se moja Gaga i ja na čuvenu
Aveniju i prijavimo finim momcima u crnim odelcima – vidim lepo na spisku piše
13h: Natasha... juhuuu
Popevši se uz elegantne stepenice, došli smo u malu salu gde
nas je sačekala vitka gospođa, takođe sva u crnom, sa vezanim repom, špic baletankama
i crvenim karminom. Prikazan nam je kratak film o najznačajnijim momentima iz
karijere Monsieur Huberta, nakon čega smo ošetali u predvorje legendarne maison
a tamo, u staklenoj vitrini, čuvena haljina koju je Audrey nosila kao Sabrina u
istoimenom filmu. Kreacija je zbilja nestvarno savršena - svila i organdin
toliko dobro očuvani a vez precizan kao da ste rapidografom šarali po njoj.
Fotografisanje nije dozvoljeno, ali kako bi moj rođa rekao, više se računa
doživljaj i svi ti živi utisci koje vidite, čujete, osetite...
U tipično pariskom salonu sa ogromnim prozorima koji gledaju
na Avenue George V, elegantna gospođica u crnom nas je upoznala sa tvorcem i sastojcima
novog Givenchy parfema Interdit. Penjem se onim stepenicama i
mislim, gledajući u ostale posetioce, da li se i oni osećaju ovako privilegovano
poput mene – ovde se stvarala modna legenda!
Pored cvetova, korenčića i mirisnih tračica u lepim
teglicama, pokazala nam je i prvu ikada napravljenu bočicu legendarnog parfema koja
se čuva poput muzejskog eksponata.
Svaki korenčić-sastojak ponaosob ima prilično težak miris na
prvi njuh te deluje iznenađujuće da, kada se svi pomešaju (od mene veliki plus
zbog jasmina i narandžinog cveta)nastane čudesna kreacija, koja je mene
osvojila iz druge.
Pošto nam su nam podeljeni uzorci parfema, otvorena su tajna
vrata koja vode u premier salon. Tamo
dve mlade, lepe devojke, modelarke, vajaju sve one modele koje smišlja Clara Waight Keller sa svojim timom. Izgledaju kao dve devojčice, našminkane au
naturel , takođe sa glatko uvezanom kosom, obučene u bele mantile sa diskretno
izvezenim logoom kuće. Jedna je upravo konstruisala korset za haljinu koja se
već nazirala Stockmanovoj lutki a druga radila repliku čipkane kreacije, koju
Rooney Mara nosi u reklamnoj kampanji za parfem (kampanja je inače snimana u
stanici metroa Porte de Lilas - treba li da kažem da mi je to bila omiljena :-) )
Originalnu haljinu smo, takođe, mogli da vidimo – prefinjena
crna čipka, tanušni špicevi korseta... savršen sklad iz velikog broja krojnih
delova. Masterpiece.
Premier Salon izgleda krajnje jednostavno – dugački beli sto
gde devojke rade, iza njih vise krojni delovi od papra, nekoliko započetih
haljina, uzorci različitih platana, različitih debljina i tekstura... u uglu
nekoliko velikih, belih kutija sa Givenchy
natpisom...
Ono što mene očarava jeste jednostavnost (elegancija) kojom
sve te velike kuće pristupaju detaljima poput pakovanja i sličnog; sve je više
nego svedeno, pročišćeno. U mojoj glavi to govori jedno – znamo ko smo i šta
smo i nema potrebe da se kitimo šarenim perjem. To je ta suština. Važi za sve
segmente života J.
Priznajem da nisam mogla da pohvatam sve o čemu su devojke
pričale, nije moj francuski još na tres
bon niveau, ali sam doživljaje gotovo neopisiv; lutke, papiri, materijali,
ona crna haljina tu iza mene... zamisli da ti je ovo život, onaj svakodnevni, lepi,
život, da nastavljaš tamo stazom koju je utrasirao jedan genije...
U sledećoj prostoriji su na improvizovanoj pisti, od
ogledala i „trave“ (po ugledu na scenografiju sa poslednje Haute Couture revije)
bile izložene nekolicina kreacija visoke mode. Koliko god delovale jednostavno,
vidi se da je reč o delima vrhunskog majstorstva; savršeno izvajan metalni
pojas, ogrtač prekriven sa brezbroj
ručno našivenih kristala... neko se i te kako bavio ovim... u takve stvari se,
zapravo, utka život, sa maksimalnom posvećenošću i predanošću.
Za kraj posete, pušten je snimak pomenute revije, pa je tih
par haljina moglo da se vidi i uživo i na ekranu.
Kako da se ne upišem u knjigu utisaka i bar na taj način
ostavim svoj trag u Givenchy J?
Moj bajkovito-lepršavi komentar je napisan kombinacijom
srpskog i francuskog, a za uspomenu mi je ostala tea cup sa čuvenim logoom - 4 „G“ ... kao svojevrstan dokaz mog #Ej
stvarno sam bila tamo prisustva... i kao mali podsetnik da je sve moguće i
ostvarivo kad dovoljno želiš a da se ništa ne dešava bez razloga. Kako bi to moj Gagi rekao: „Rođo, ništa nije za
džabe...“
Foto: Moi & @givenchyofficial
Foto: Moi & @givenchyofficial
Нема коментара:
Постави коментар