2017/10/19

Osvrt na ... "Gucci"- istinita priča

Sajam knjiga se bliži, lista želja sve duža, ali neke knjige se ne mogu čekati. Čim sam je ugledala u „Laguninom“ izlogu odmah sam se uhvatila za vrata knjižare i 15 minuta kasnije već  je bila uslikana sa jutarnjom kafom i postovana na Instagram- biografija kuće „Gucci“ od Patrizie Gucci.
Iako  nije reč o luksuznom izdanju sa pregršt slika, ovo je knjiga koju definitivno treba imati u svojoj biblioteci (kao i što treba imati sopstvenu, kućnu biblioteku). Čak mi se jako dopalo, onako na first sight, što korice nisu dizajnirane u trendu aktuelne logomanije; nema slova „G“, nema crveno-zelene trake... samo jedna stara kožna, braon torba sa atraktivnom plavo-žutom trakom,  na elegantnoj crnoj pozadini (kasnije će se ispostaviti da je pripadala Paolu, Patrizinom ocu).


Danas, kad čitav svet luduje za brendom „Gucci“ i gleda u Alessandra Michelea kao Boga, nešto ranije Tom Forda... činjenica je da mnogi ne znaju gotovo ništa o nastanku ove imperije. Patrizia, kao unuka osnivača ima sva prava da ispriča voju, onu pravu stranu priče – ona je to učinila na krajnje „životan“ način, kao da pripoveda o bilo kojoj, prosečnoj italijanskoj porodici. Saznajemo štošta o navikama, željama glavnih aktera priče, sitnicama koje su činile njihovu svakodnevicu, a za koje su emotivno vezani, o uspomena iz najranijeg detinjstva Patrizie i njenih rođaka. Ona piše jednostavnim jezikom, držeći se najbitnijeg, a opet bogato informišući čitaoca  svim relevantnim činjenicama i njihovoj porodičnoj pozadini. Da se ne radi o biografiji, pomislili biste da je ovo pitak roman, pogodan za filmsku adaptaciju.
Naravno da je, pogotovo ako ste zaljubljeni u modu po svim osnovama, jako interesantno saznati  kako je Gucci počeo da koristi bambusove štapove za  ručke svojih torbi, otkud detalji sa jahaće opreme transponovani na obuću, kako je nastala Flora i ko ju je prvi poneo, kojim modelom je započeta izrada odeće.


Mimo tih „legendarnih momemata“ Patrizia priča i o vrednostima na kojim je brend nastao,međusobnim odnosima, načinu poslovanja i detaljima koji su uslugu činili savršenom, poput Guccijevih proizvoda. Meni se najviše dopao upravo taj segment priče- ljudi u fokusu i njihovi kvaliteti. Ono što danas mnogi zaboravljaju jeste da svaki posao počiva na ljudima a svi ti ljudi nisu roboti, već živa bića koja imaju svoje misli, želje, ideje, snove, brige, probleme... Pozicija i konkretan posao koji obavlja, ne čine čoveka manje vrednim. Svako je bitan, svako vredi i svako doprinosi rastu i razvoju brenda.
Sve dok ti odosi pravilno funkcionišu, uz međusobno uvažavanje i poštovanje, ne postoji prepreka koja se ne može savladati. Nije ni neophodno da budu u krvnom srodstvu da bi činili porodicu.
Ne možete da ne reagujete emotivno kada Patrizia, koja zna kad je detalj u vidu đema prvi put stavljen na mokasine, piše o tome kako je u jednoj Guccijevoj radnji nisu prepoznali. Danas brend nema gotovo nikakve veze sa porodicom čije ime nosi. Ljudski  tužno.

Biografija je jako poučna i trebalo bi da je pročitaju svi koji se bave modom, poseduju svoj brend ili jednostavno vole modu. Gucci nije samo plišana torbica koju blogerke nose oko struka. 

Fotografije: Laguna.rs 

Нема коментара:

Постави коментар