2013/02/22

Enterijer EXPO 2013


Jedna od mojih omiljenih “krilatica” – Lepota će spasiti svet (kao što spašava mene!) ponovo dokazuje svoju moć i pokazuje svoje pravo (lepo, a kako drugačije?) lice. Sinoć mi je i pogled na polupraznu Knez Mihailovu, vodnjikastim pahuljama  zamućen, izgledao lepo i nekako tres chic: Ma belle i ja jurimo na otvaranje izložbe Enterijer Expo 2013 u galeriji “Progres”. Kako drugačije da se oseća čovek kome se u mislima prepliću radost išćekivanja nečeg novog, zaintrigiranost nečim iznenađujućim i počastvovanost mogućnošću prisustvovanja samoj premijeri? Nešto kao odlazak na crveni tepih sveta umetnosti. Definitely my cup of tea!
Izložbu organizuje magazin Enterijer, dok je autor čitave postavke arhitekta Nenad Veličković (intervju sa njim nalazi se u prethodnom postu). Sasvim dovoljno da ni na trenutak ne posumnjam da će ono što me očekuje unutar mermernih zidina biti lepo, jako lepo.
Moram da dodam da sam bila jako srećna saznavši da je ovo (tek) druga izložba po redu, dakle nisam propustila nijednu – prošle godine je bilo zvanično upoznavanje. E pa sjajno, znači, zajedno gradimo – svako svoju – tradiciju.


Tema ovogodišnje postavke jeste kontrast  - spoj – sklad tradicionalnog i modernog. Ima tu simbolike. Kao što je Jeleni pažnju privukla replika starog radio aparata, u onoj retro boji drveta, tako sam ja svoj pogled prikovala za fotelju u obliku egzotičnog cveta sa fenomenalnom baršunastom teksturom. (Možda se i ona i ja baš tako divno slažemo jer umemo dobro da iskombinujemo razlike i sličnosti J)
Već prvim obilaskom izložbe stekla sam utisak da se ova postavka bitno razlikuje od one iz 2012. Što je opet sasvim u redu. I treba da bude drugačije, novo... Za razliku od prošlogodišnje koja je upadljivo mirisala na glamur, gde je sve vrvelo od barokom inspirisanih detalja, svetlucavih mozaika, ovde imamo balu slame i na njoj futuristički dizajniran gramofon (da, gramofon). I nekako je ova postavka praktičnija i pristupačnija, lakša za zamisliti u svom domu. Cilj i jeste da naučimo kako da ono što je produkt savremenog dizajna uklopimo u životni prostor u kome su zastupljeni i neki tradicionalni elementi.
Među mojim favoritima, pored pomenute cvet-fotelje, našla se i sofa (nalik onoj sa portreta Madame Recamier) – boja starog zlata, fini piš, valovite forme. Ja sam je istog trenutka poželela u svojoj kući, Jelena dodala „pored prozora“ (See what I am talking about?). Tu je i jedno sjajno ogledalo sa kitnjastoim, drvenim ramom i efektom ispucale farbe. Nekako mi je zableštalo na romantiku Provanse, a pri tom se sjajno kombinuje uz staklo i tamne, glatke drvene povšine. Krzneni prekrivač bi se svakako našao na mojoj listi želja, ali su me najviše oduševili prekidači za struju. Valjda je i sam proizvođač bio svestan efekta koji će izazvati, pa ih je tako lepo izložio na zidu sa cvetnim tapetama i svaki uramio u dekorativne ramove, kao što bi neko uramio goblen. A dizajn… elegantan, jednostavan, odlična kombinacija mat i sjajnih površina. Zamislite da na zidu imate prekidač sa zlatnim “paspulom”. Tako “sporedna” sitnica a tako upečatliv detalj, da poželite da poređate nekoliko, samo da biste ih gledali. Odličan način da minimalistički uređenom prostoru, sa obiljem neutralnih boja i transparentnih detalja, date Hollywood glamour touch. Fenomenalno!
Na moju veliku radost, videh i da su dekorativni jastučići i te kako u trendu – morski zeleni pliš sa hippie tufnama ili vintage sa portretom Devojke sa bisernom minđušom – the choice is yours!
Veče se završilo Jeleninim “zaključkom” –There are far,far better things ahead that any we leave behind.
Enterijer Expo 2013 je sigurno jedna od tih stvari koje su u svakom smislu AHEAD!
*Izložba je otvorena do 27.02.2013, od 10 do 20h, ulaz slobodan.

Нема коментара:

Постави коментар