2012/10/11

The best of Russia


Pomalo neočekivan naslov, zar ne? OK, priznajem, imala sam razne predrasude o Rusiji (bolje reći da me nije preterano zanimala ta strana planete) iako nisam sklona istim. Nekako se očas posla desilo da mišljenje bitno promenim. Kao što sam već jednom rekla, neke stvari jednostavno mora da vam predoči neko drugi, a onda ubrzano krenete da se upoznajete sa njima, ne biste li nadoknadili propušteno. Hoću reći da je jedan od razloga, što su mi dragi ljudi baš dragi, taj što utiču na moja interesovanja i širenje mojih vidika. Kakvo bogaćenje, zar ne? U to ime, veliko hvala I.K.
Kako je jedan od mojih omiljenih novinara-reportera ,fantastični Mihailo Medenica, koji u listu „Press“ redovno objavljuje svoje liste na temu „Zašto voleti toga i toga“, rekoh da pokušam da zaličim na njega, pa zato i pravim ove svoje top liste. Shvatili ste, današnja bi se, rečeno u Mihailovom stilu, zvala „Zašto voleti Rusiju“ (iz mog ugla, naravno J ). Pa da krenemo...


Top modeli. Prvo Irina Shayk. Jednostavno i bez pogovora prelepa. Nije čudo što ne izlazi iz kupaćih kostima. Neverovatno egzotična lepota, besprekorna figura. Kad bi mene pitala, trebalo bi da stalno nosi one fenomenalne „Herve Leger“ haljine. Imala sam priliku da pišem o njoj, pa me to navelo i da se pozabavim njenim likom i delom, i reklo bi se da je devojka, tako obična i tako normalna, i što je najbitnije, potpuno svesna sebe i svojih dostignuća. Među brojnim ruskim lepoticama, moram da izdvojim i Natashu Poly (uf što mi drago što se isto zovemo J ). Ona izgleda upravo onako kako ja zamišljam „moje žene“ dok kreiram. Prilično mršava, visoka, sa buntovnički raščupanom kosom, smokey eyes. I sjajno izgleda i u damskom, girly, vamp izdanju!


Još malo mode. Ruskinje postaju modne ikone. Malo po malo, pa neka njihova socialite, osvane na listama najbolje obučenih.  Zajedničko im je da sve izgledaju poput modela, lude su za modom, kombinuju skupe brendove sa uličnim i potpuno su autentične i svoje! Oduševljava me glamur i posebnost Ulyane Sregeenko, modna ludost Miroslave Dume, ali je moj favorit Elena Perminova. Nešto kao lutka, savremena, urbana Barbika. Neizmerno hrabra u modnom smislu. Ovaj njen outfit bih i sama tako rado ponela. Skinny jeans, ogromno krzno sa romantičnim dodacima i šeširić u potpuno cool boji. Ježim se kad neko uklapa boje po svaku cenu zato je ovo tako super stylish!


Sankt Petersburg. Uvek ističem da sam umetnička duša i jasno je da „padam“ i na arhitekturu! A u ovom gradu, mislim da ne postoji ćošak gde ne postoji neka zgrada, spomenik, most u koji ne biste mogli da „blenete“ čitavog dana. Obzirom da su ruski carevi upravo ovde gradili svoje dvorce, to je navelo i plemiće da učine isto, ne bi li se našli u blizini vladara. U tom silnom takmičenju čija će građevina biti najlepša, nastalo je mnogo dvoraca poznatih po svojoj raskoši. Čitav grad je ispresecan kanalima i često ga nazivaju gradom na 101 ostrvu. Već sam zamislila sebe kako skakućem preko divnih mostova! Kažu da je grad lep tokom svih godišnjih doba. Posle Pariza želela sam da vidim još neke evropske gradove, ali  eto promenila sam plan J!


Istorijske ličnosti. Mislim da nijedna zemlja nema toliko intrigantnih, „svojeglavih“ J ljudi koji su obeležili njenu istoriju. Silne neke misterije, spletke iza kulisa života uspešnog vladara! Najviše interesovanja kod mene je probudio Car Ivan Grozni. Da se odmah razumemo, to što ga čitav svet vidi isključivo kao tiranina, groznog čoveka spremnog na najbrutalnije zločine, mislim da je velika zabluda. Ni u čemu ne treba biti isključiv, pogotovo ako se ne sagleda druga strana priče. Čovek je uradio toliko toga za svoju državu, uveo brojne reforme, modernizovao društvo... Koliko je bio nemilosrdan prema drugima, takav je bio i prema sebi. Imao je i on svoje teške trenutke sa kojima nije uspevao da se izbori. Jedna potpuno fascinantna ličnost sa takvom životnom pričom koja naprosto tera da još više istražujete o njemu.


I naravno votka. Ali ne bilo koja. Nisam neko ko je fan alkohola, ali smtram da (većinu) stvari u životu treba bar probati. Kad probate votku „Ivan The Terrible“ ne možete da je ne zavolite, pa kakvo god da je vaše opredeljenje po pitanju žestokih pića. Na svakoj boci videćete oznaku „osobaya“ što bi na ruskom značilo da je reč o specijalnoj vrsti (superior vodka): 40% alkohola, spravljena od izvorske vode sa jezera Ladoga, ozime pšenice i raznih infuzija poreklom od meda, heljde i sibirskog kedra. Ova votka nema neki specifičan ukus,  a tako se, nekako lagano, pije. Receptura potiče iz 16-og veka i upravo je ličnost vladara čije ime nosi bila inspiracija za njen nastanak – biti ispred svih, „nemilosrdnog“ kvaliteta, sa izraženim karakterom, koji se pamti. Po savetu poznavalaca, a i sama sam se uverila, najbolje je piti je čistu, bez leda, mada je odlična i za spravljanje koktela. Rusi je, naravno, najviše vole u kombinciji sa kavijarom (uglavnom crvenim) a „surovi“ hedonisti umeju da uz neku čašicu zapale „Cohibu“.



6 коментара:

  1. Мислим да је овде вотка имала највише утицаја. Шалим се. Драго ми је да си се окренула видицима ка Евро-Азији. Србија-Русија! <3
    Лаки

    ОдговориИзбриши
  2. Citavog zivota ucim ruski (ok, ok od 5og razreda osnovne do 2e godine fakulteta) i solidno vladam njime. Volela sam da pisem na ruskom, sada ga koristim tek povremeno, kada mi neko trazi. Ruski i Rusiju, zbog toga, smatram delom svog zivota pa se cudim kada cujem da su ljudi fascinirani njima. Medjutim, cinjenica je da pored svih ruznih stvari koje znamo o ovoj prelepoj zemlji, u poslednje vreme mozemo videti i uspon Rusije kada je u pitanju moda i moderan zivot. Divan i za mene veoma inspirativan post! Sanela sa bloga Get Sparkly :) <3

    http://sparklyget.blogspot.com/

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Sanela, kako si sve ovo divno napisala! Hvala ti! Imam nameru i veliku želju da saznam što više o rusiji i sigurno ću joj posvetiti još neki post! Veliki poljubac za tebe!

      Избриши
  3. Hvala ti Nataša!
    - Ivan Grozni.

    ОдговориИзбриши