2012/11/16

Beaujolais nouveau - pure wine seduction.


Pripremam novi post i mislim, kad bi neko pravio moju „skicu za portret“ to bi verovatno izgledalo ovako: Carrie "zaljubljena" u Che Guevaru živi u pariskom Ritzu i redovno obilazi podrum hotela ne bi li se divila kolekciji najređih i najskupljih vina. J Uvek neka moda, uvek Pariz, Kubanci i vina. Logično, zar ne?
E ovog puta smo u vinskom podrumu, tačnije opet koja reč o vinu. Prvo slika.


Pa ja sam lepo poslušala ono što piše na plakatu i fino se uključila u staru francusku tradiciju dočekivanja mladog vina, iliti Beaujolais-a. Od prošle godine, i u Beogradu (baš kao i u Francuskoj) se održava ova manifestacija, svakog trećeg četvrtka u novembru mesecu. U ponoć. Dakle, ne čeka se samo Nova Godina u ponoć, već i ovo divno vino, fenomenalnog mirisa, i kako stručnjaci kažu, purpurno-ružičaste boje.  Inače, božole nuvo (Beajoulais Nouveau) poznato je francusko mlado vino, napravljeno od crnog grožđa sorte game, koja se uzgaja u Burgundiji. Zanimljivo je da se fermentacija vrši samo nekoliko nedelja nakon berbe i odmah potom se vino izvozi širom sveta. Postoji verovanje da pošto se flaša otvori, vino mora biti popijeno do Božića. Zbog toga je francuska tradicija da se jednom godišnje u novembru pravi masovna svečanost, gde se prva flaša božole nuvoa otvara tačno u ponoć.


Vino poseduje izraženu svežinu i voćne arome, lagano je i lepršavo i najbolje se pije ohlađeno. Mene je prvo očarao miris, a onda i ukus. Tako pitko, osvežavajuće, baš ko stvoreno za “prefinjeno” uživanje. 
Sam dizajn boce se takođe  ne može zanemariti – ovo koje sam ja imala priliku da probam, ima potpuno savremen, moderan i urban stajling, sa izraženom umetničkom crtom. Još jedan detalj koji nagoveštava da se unutra krije nešto što je baš takvo, mladalačko, drugačije, pogodno za  razne prilke, ali je uživanje u svakoj opciji zagarantovano.  Posebno su me oduševili i plakati koji su u svetu pratili čitavu priču i najavljivali ovu lepu tradiciju. Još dok nisam znala o čemu se tu zapravo radi (ali brzo učim!), čim sam videla sliku koja liči na naslovnicu Vogue-a, znala sam da mora biti nešto izvrsno. Vino & moda. 


Sad, kad se svemu ovome doda i chic a la francaise ambijent, meni omiljenog Pampur Bara, pa zvuci francuskih šansona u pozadini, doživljaj beše kompletan. I da se vratim na početak priče, eto Carrie je u total black izdanju (pozdravio me Andy Warhol) bila malo do Pariza, pila franusko vino, a njen Che je bio prisutan duhom i elektronski J. Mission completed.


Fotografije / merci a Pampur bar

http://www.facebook.com/pampur.bar.7?fref=ts

Нема коментара:

Постави коментар