2013/01/20

Comme une Parisienne


Ovih dana se osećam baš nekako „francuski“. I sve mi liči na Francusku, Pariz. (Neki bi rekli – a kad nije tako J ). Gospodar Jovanova je moja Avenue Montaigne, sluša mi se samo francuska muzika, aktivirala sam se po pitanju učenja jezika... Čak su i meni dragi ljudi to osetili pa me svakodnavno zatrpavaju linkovima, slikama... sve jedno bolje od drugog – „Pariz pod snegom“, „Korisne adrese u Parizu“ i sve tako... Upravo sam se i sama vratila iz jednosatne šetnje centrom grada – obišla sve one uličice koje me podsećaju na one u okolini Republike, Bastilje... pa i zgradu Francuske ambasade (setih se prvog odlaska za vizu), pa prođoh ulicom Nikole Spasića – stare fasade, kaldrma... mmm Rue Lepic J.
Zato su ovde Top 3 „francuska momenta“ ovih dana.

Clinique Cafe du Parc
Jedno od super novih IT mesta koje smo ma belle i ja otkrile još letos. Jutros je bio dan D za posetiti  ga. Nastavile smo našu lepu tradiciju ranojutarnjih ispijanja kafa, pa smo već u 10 zauzele svoje mesto u „izlogu“ kafea. Krušedolska ulica (br.3), mirna i lepa, divan pogled na Svetosavski plato, Hram Svetog Save... Čak se i Sunce pojavilo i rasteralo one kišovite oblake. Unutra mnogo svetla, drveni stolovi i stolice, u beloj i braon boji, u onom retro „provansalskom“ stilu. Zanimljive sličice na zidovima, od koji svaka asocira na delić Francuske. Dugačak šank, po čijoj su prednjoj strani islikane police sa bočicama lekova, sa sve crvenim krstom. Ipak je ovo „clinique“. Na zidu iza police sa ukusno raspoređenim bocama pića; meni naravno oko odmah uhvatilo bocu Perier Joueta oslikanu onim divnim belim cvećem. Kao neki svici, po ćoškovima stoje zelene lampe, što me odmah asociralo na skrovite uglove pariskih bistroa. Izuzetno prijatna i „opušteno elegantna“ atmosfera i ambijent sa pravim pariskim „šmekom“ i ukusom „vintagea“. Koga sve možete sresti ovde? Sigurno neku od „ekipa iz kraja“ obzirom da kafe ima i dušu komšijskog, prijatelje koji ovde svrate na razgovor uz kaficu, zaljubljene parove, poslovne ljude... Ako ogladnite, možete pojesti i ukusan sendvič, a tu je i veliki izbor kafa, alkoholnih i bezalkoholnih pića, i naravno, vina. Mmm! J Uveče, uz DJ-eve, Clinique postaje chic klub.


Blog Velib & moi
Moje sjajno, fenomenalno otkriće! Pariz posmatran i doživljen u vožnji biciklom (oni mali, lepi, sivi što se mogu iznajmiti u čitavom Parizu). Potpuno originalni tekstovi, zanimljive priče sa autentičnim detaljima pravog Pariza i sve to potkrepljeno važnim adresama – svih onih mesta koja obavezno treba videti u gradu svetlosti. Ako hoćete da znate gde se prave najbolji kokteli, koje su shopping lokacije trenutno najaktuelnije, koje restorane neizostavno treba isprobati, tu je Velib! Pregledno, sveže, iscrpne informacije, divni francuski jezik (postoji i verzija na engleskom), prizori Pariza, sekvence, uhvaćene baš u sred vožnje biciklom...


 Shy’m
Iza ovog nadimka krije se Tamara Marte, 27-ogodišnja francuska pevačica čije me pesme hipnotišu ovih dana. 2010. godine sam je čula prvi put i to baš tamo u Parizu i zaljubila se u njen tadašnji hit „Je sais“ na prvo slušanje. Vitka devojka, nalik modelu, atraktivnog imidža i nekog prijatnog, mekanog glasa, šaputavog na momente, senzualnog...
Otkud ovaj nadimak – zato što je po prirodi stidljiva, SHY a ovo M je prvo slovo naziva ostrva sa kog dolazi njen tata – Martinique.  Već sa prvim albumom objavljenim pre 7 godina, postigla je veliki uspeh. Prošle godine je proglašena za  „Francophone female artist of the year“ i u isto vreme svrstana među najuspešnije francuske pevačice 21og veka.
Muzikom i plesom se zarazila još kao devojčica, dok je sa roditeljima živela u predgrađu Pariza. Brzo je stekla ndimak Spicy Tam zahvaljujući ogromnoj energiji. Inače, veliki je fan RHCP i Beyonce. Njen aktuelni album se zove „Chameleon“ i kombinacija je R&B-a, modernog pop zvuka, mada se ona sjajno nalazi i u baladama koje podsećaju na Mariah Carey.
 Moja omiljena pesma  je „Tout va bien“, između ostalog i zbog toga šta naslov znači – Sve će biti dobro. J





Нема коментара:

Постави коментар