2013/11/18

Belgrade Wine & Dine

Već   sa prvim najavama, ja sam sebi ubeležila 17. novembar kao dan za uživanje, tj.vinski dan, ali to mu dođe na isto. To što sam propustila prvi dan Belgrade Wine & Dine, nadoknadih time što sam rano zorom upriličila svoj povratak u Beograd, da bih već u 12 bila ispred Mikser House-a.


Dan je počeo radionicom posvećenoj kafi (za koju saznadoh i da je novo vino!). Sam tekst na pozivnici obećava – zaljubite se u prvu jutarnju kafu, savršeni početak dana posle neumerene vinske noći, make it funky... Uz to, tu su i sjajni momci iz omiljene mi Pržionice.


Ovo vrlo zanimljivo predavanje na temu pripreme kafe, različitih vrsta kafa, uzgajanje iste, kulturi serviranja kafe (toliko je sitnica o kojima“običan“ čovek ni ne razmišlja iako svaki dan pije tu kafu) održao je Nik iz zagrebačkog Elis kafea; jako ljubazan, fin čovek, lepo obučen sa onim prepoznatljivim, a meni dragim akcentom. Ja priznajem da su meni i ti detalji izuzetno bitni. Priča više nego zanimljiva, pogotovo ako joj pristupite sa interesovanjem. Pri tom, nije bilo ne p od pametovanaj kako  je tamo nešto najbolje, da treba samo tako i nikako drugačije... Sve je imalo jedan prijateljski, nepretenciozan ton. Ja po svom dobrom starom običaju, upjam informacije kao sunđer. J Dovoljno je reći da ću se vrlo rado pozabaviti ovom tematikom, jer je sama po sebi vrlo inspirativna i predstavlja nešto relativno novo za mene.


Vrlo lepa uvertira za nastavak dana. Prvo, moram da istaknem da sam se najviše radovala ljudima koje ću sresti u Mikseru. I svaki put se oduševim kad shvatim koliko ih sve zapravo volim, pa počnem da ih volim još više. Pa onda i zvanično upoznam neke ljude koji su mi do tad bili poznati samo „sa slika i iz priče“, mada nas je vino već davno povezano, tako da smo zapravo već drugari sa finim stažom. Ona cool, opuštena atmosfera sveprisutna, draga lica, brdo osmeha, svetlucanje vina  u čašama... Moj jučerašnji tour de vin je počeo Cilićevim Fume blancom iz 2012. Premijera! I baš mi i ima ukus ekskluzive i neke sofisticirane raskoši, na prvi gutljaj, bravo za Mišu i Co.


Nastavak je sledio u vidu Chardonaya vinarije Belo Brdo. Sasvim korektno, ali mi još ostao ukus i miris onog fumea... Kod Zvonka Bogdana, na preporuku mog dragog Ivana Aleksića iz tamošnje vinarije (od juče ga zovem Ivan The Handsome, to je ipak ta šumadijska vezaJ ) probala sam i njihov Pinot Blanc. Opšti utisak – elegantno vino, otmeno. Ovaj niz je doveo do toga da mi momci za štandom vinarijeTonković kažu „A vi ste danas na belom?“ J Krajnje simpatično, pogotovo što je meni istog trenutka kroz glavu prošla jedna arija laganih nota koju pevušim ovih dana.


Tu sam probala njihovu čuvenu Kadarku, takozvano limited edition – „ozbiljno“ vino, ne dozvoljava da istog trenutka sagledate sve njegove kvaliteta. Tema za razmišljanje.
Po sistemu „Nije kome je rečeno, nego...“ moja Miss Jovana de Vino Budimir i ja završismo na gastro radionici Confusion by Tom Gretić  & Vlada Zaplet. Eto diiivne prilke da se konačno uživa u remek delima čuvenog Toma. Miks neobičnh, sjajnih ukusa, prava umetnička dela na tanjiru; novo, različito, classy, moderno. A na listi vina sve moji favoriti: O Trapanovom Cheu neću da trošim reči, jer je meni dovoljno pomenuti Chea i ja sam već na „7om nebu“. Malvazija iste vinarije, Uroboros već ima titulu mog omiljenog vina ikada i to je ljubav na prvi pogled, koja traje. Baš su me fino pogodili sa izborom vina, da ne kažem emotivno, pa je tu bila i Margus Margi vinarije Budimir i njihova crvena Triada, koja ima više nego posebno mesto na mom vinskom putu, s obzirom da je baš sa njom ozvaničen moj ulazak u svet vina i početak nekih divnih prijateljstava. Triada se voli.


Meni koja jedva uspem da izdržim na jednom mestu i 2 sata, ovog puta  skoro 6 sati je proletelo. Ali baš. Stigla sam i da ispoziram za vinariju Zvonko Bogdan, budem proglašena za najlepšu hostesu Trapanovg štanda i dobijem titulu počasnog pridruženog člana vinarije Budimir. JJJ
Potpuno je opravdano što sam, kao sumiranje čitavog dana,prijatelju poslala poruku koja se završila rečju „Lepršam“. Ko me iole poznaje, zna šta to znači. Valjalo je dalje raspipati te euforične impresije...

Foto: Me, myself & I  i Dusan J.Wines of Balkans


Нема коментара:

Постави коментар